„Szukamy współczesnych ambon, z których ten głos docierający do ludzi młodych, będzie jak najbardziej przekonywujący. Taką amboną jest niewątpliwie telewizja – mamy nadzieję, że ten spot będzie magnesem, który przyciągnie jak największą liczbę młodzieży do Polski” – powiedział obecny na miejscu ks. Grzegorz Suchodolski, sekretarz generalny Komitetu Organizacyjnego ŚDM Kraków 2016.
W środę rano na Rynku Głównym w Krakowie nagrywano końcowe sceny filmu promującego przyszłoroczne święto młodych. Ekipa nagrywająca nie zdradziła fabuły klipu, jednak zapowiedziała, że będzie on prezentować podróż tajemniczego samochodu przez Europę. Dopiero jednak krakowskie sekwencje ujawnią, że prowadzi go sam papież, którego wita w Polsce entuzjastycznie wielobarwny tłum młodych.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
„W związku z tym, że popularyzowane wydarzenie ma mieć charakter światowy, także i nasze działania promocyjne takie muszą być. Nie zdradzamy na razie całej historii spotu, ale myślimy, że będzie ona dużym zaskoczeniem dla wszystkich. Poza bardzo atrakcyjną oprawą zdjęciową, klip będzie miał bardzo wyraźne przesłanie, nawiązujące do postaci rybaka wypływającego na połów dusz” – mówił Przemysław Hauser, producent spotu. Wyraził również ogromną wdzięczność wszystkim młodym statystom z różnych części Europy, których entuzjazm i zapał nazwał główną siłą napędową klipu.
Hasłem przewodnim klipu będzie miłosierdzie – nieznające granic i łączące cały świat. W klipie zobaczymy m.in. Paryż, Watykan, Rzym czy Barcelonę. Premiera spotu zaplanowana jest na połowę września – najpierw zostanie wyemitowany przez TVP, a następnie przez telewizje pozostałych krajów świata. Film promocyjny jest finansowany przez Narodowe Centrum Kultury oraz dotacje władz Krakowa i Małopolski.