Sukces moszczenickiej scholi

Red.
Edycja łódzka 24/2018, str. IV

Archiwum festiwalu
Podczas występu na festiwalu w Toruniu

Hosanna – taką od niedawna nazwę nosi dziecięco-młodzieżowa schola przy parafii Podwyższenia Krzyża Świętego w Moszczenicy. W jej składzie znajdują się młodzi wokaliści oraz instrumentaliści nie tylko z Moszczenicy i okolicznych wsi, ale również z Wolborza i Przygłowa. O tym, że grupa posiada wielki potencjał i talent mogliśmy przekonać się już nie raz. Z uwagą i podziwem obserwujemy dalszy rozwój i drogę artystyczną całego zespołu. Przypomnijmy, że w 2016 r. schola zdobyła I miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Będzinie.

Jednym z ostatnich sukcesów jest zdobycie I miejsca na II Festiwalu Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej w Toruniu organizowanym przez Radio Maryja i Fundację Nasza Przyszłość. Członkowie zespołu traktują to zwycięstwo jako jedno z najcenniejszych nie tylko ze względu na wysoką wygraną (15 tys. zł), ale przede wszystkim na wspaniałe przeżycia związane z festiwalem, charakter patriotyczny i religijny konkursu oraz niezapomniane chwile podczas całego pobytu w sanktuarium NMP Nowej Ewangelizacji.

– Emocje, które można było przeżyć podczas festiwalu, na zawsze zapiszą się w naszej pamięci. Jest to dla nas wielkie wyróżnienie i dziękujemy Bogu za wstawiennictwem Maryi za talenty, którymi nas obdarzył. Staramy się je dalej rozwijać i nie zaprzestajemy poszukiwać kolejnych młodych, zdolnych ludzi. Wielka zasługa w tym rodziców, których poświęcenie i wsparcie jest tu bezcenne – mówi Robert Bykowski, kierownik scholi. – Jestem bardzo dumny z tego, że mogę pracować z tak wspaniałą młodzieżą, choć jest to praca, której trzeba poświęcić mnóstwo czasu, godziny prób i nieprzespanych nocy. Ale gdy widzi się łzy szczęścia płynące z ich twarzyi przeżywa gest, gdy przytulają cię do siebie w podzięce za trud włożony w ich rozwój, to człowiek nabiera kolejnych sił do dalszej pracy – dodaje.

W toruńskim konkursie wzięło udział 8 zespołów wybranych spośród 50 z całej Polski, które zgłosiły się na eliminacje.

Każdy zespół miał do zaprezentowania 5 utworów o tematyce patriotycznej i religijnej. Schola Hosanna zaprezentowała w tym dwa utwory autorskie: „Nie lękaj się” oraz „Idźcie i głoście” (to hymn Chrześcijańskich Spotkań Młodych organizowanych w Moszczenicy). Oba dzieła są autorstwa Roberta Bykowskiego. Zwieńczeniem konkursu w Toruniu był wspólny koncert uwielbienia w Sanktuarium NMP Nowej Ewangelizacji, w którym wzięły udział wszystkie zespoły, a nad całością czuwał profesjonalny zespół muzyki sakralnej – Lumen.

Tagi:
schola

Jubileusz Chocianowskich Nutek

2017-09-15 08:33

Patrycja Kosior

W niedzielę 10 września na Mszy o godz. 11,30 w parafii p.w. Wniebowzięcia NMP w Chocianowie przeżywaliśmy 4 rocznicę urodzin scholii ,,Chocianowskie Nutki". Po uroczystej Eucharystii, dzieci należące do scholii otrzymały z rąk ks. Proboszcza upominki w postaci ,,radosnych poduszek” oraz błogosławieństwo na dalszą działalność.

Janusz Lech

Był też czas na zabawę, która odbyła się w Chocianowskim Ośrodku Kultury. Przygotowano wiele atrakcji, jak: malowanie twarzy, sztuka kręcenia balonów, plecenia kolorowych warkoczy, tańce i oczywiście nie zabrakło głównej urodzinowej atrakcji, czyli tortu. Zabawy było wiele, lecz to, co dobre szybko się kończy... Nie kończy się jednak nasz zapał do dalszej pracy, bo jak mówi powiedzenie: ,,kto śpiewa ten dwa razy się modli” i to jest nasza dewiza.

Program obchodów Uroczystości Wniebowzięcia Najśw. Maryi Panny

2018-08-13 07:23

Biuro Prasowe Jasnej Góry

14 sierpnia 2018 r., wtorek, wigilia uroczystości

BPJG

20.00 - Msza św. dla uczestników pieszych pielgrzymek, głównie z Warszawy - przewodniczy kard. Kazimierz Nycz, metropolita warszawski; powitanie - o. Marian Waligóra, przeor Jasnej Góry; Szczyt jasnogórski

- po Mszy św. Modlitwa Uwielbienia - prowadzi zespół „Mocni w Duchu”

- Apel Jasnogórski w Kaplicy Matki Bożej - o. Kazimierz Maniecki, definitor generalny Zakonu Paulinów

Czuwanie nocne - Ewangelizacyjna Piesza Pielgrzymka Salezjańska /Bazylika/

21.30 - Droga Krzyżowa Warszawskiej Pielgrzymki Pieszej

15 sierpnia, środa, Uroczystość Wniebowzięcia Najśw. Maryi Panny

5.30 - Godzinki

6.00 - Odsłonięcie Cudownego Obrazu Matki Bożej

Msza św. z homilią - o. Jan Poteralski, podprzeor Jasnej Góry

8.00 - Msza św. dla uczestników Pieszej Pielgrzymki Warszawskiej - przewodniczy kard. Kazimierz Nycz, metropolita warszawski; homilia - o. Marian Waligóra, przeor Jasnej Góry; Szczyt jasnogórski

10.00 - Misterium: „Tu zawsze byliśmy wolni” – prowadzi o. Nikodem Kilnar; występ Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze”; uczestnictwo - Katolickie LO z Częstochowy

10.45 - Ingres księży biskupów

11.00 - Suma Pontyfikalna - przewodniczy abp Salvatore Pennacchio, Nuncjusz Apostolski; homilia - abp Wacław Depo, metropolita częstochowski; powitanie - o. Arnold Chrapkowski, generał Zakonu Paulinów poświęcenie ziół przyrzeczenia Duchowej Adopcji Dziecka Poczętego

Po Mszy św. - koncert Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze”

14.30 - Droga Krzyżowa - o. Wojciech Dec i Młodzież z Duszpasterstwa na „Halach”

16.00 - Różaniec - o. Longin Bekiel

18.30 - Procesja Eucharystyczna - o. Mariusz Tabulski, definitor generalny Zakonu Paulinów

19.00 - Msza św. z homilią - abp Wacław Depo, metropolita częstochowski, powitanie - o. Mieczysław Polak, podprzeor Jasnej Góry

21.00 - Apel Jasnogórski - bp Józef Guzdek, biskup polowy Wojska Polskiego – Święto Wojska Polskiego /udział Kompanii Honorowej W.P./

Zapraszają Ojcowie Paulini

Kalendarz pielgrzyma 2019

Dzień 13. – Spotkanie twarzą w Twarz

2018-08-14 21:08

Ks. Krzysztof Hawro

"Matko o Twarzy jak polska ziemia czarnej, Matko o Twarzy jak polska ziemia znaczonej bliznami, do Serca swego jak Syna nas przygarnij…".

Ks. Krzysztof Hawro/Niedziela

I stało się. Po 12 dniach wędrówki mogliśmy doświadczyć radości spotkania z Matką.

Na szlaku 36. Pieszej Pielgrzymki Zamojsko-Lubaczowskiej na Jasną Górę pokonaliśmy ponad 300 km. Dzisiaj spełniło się nasze pragnienie. Osiągnęliśmy wspólny cel, stąd zgodnie możemy stwierdzić, że dzisiejszy dzień jest inny niż wszystkie.

Pod stopami znikały kolejne kilometry. Naszym oczom ukazał się oczekiwany widok: wieża Jasnogórskiego klasztoru.

To dodało nam energii i sił po krótkiej nocy (niektórzy wstali o 3.00 – patrz Grupa św. Wojciecha). Na Alejach Najświętszej Maryi Panny czekał na nas Pasterz naszej diecezji bp Marian Rojek, który poprowadził nas, niczym ojciec swoje dzieci do Matki.

Zobacz zdjęcia: Finał 36. Pieszej Pielgrzymki Zamojsko-Lubaczowskiej na Jasną Górę

Tuż przed Szczytem spłynął na nas z nieba obfity deszcz, który przyjęliśmy z ulgą, jako znak łaski danej nam po czasie wędrówki w upalnym słońcu.

Gdy wchodziliśmy na jasnogórskie błonia, każda z grup została przywitana przez dyrektorów pielgrzymki: ks. Michała Monia i ks. Karola Stolarczyka, którzy zaprezentowali krótkie dane dotyczące charakterystyki grupy, na co pielgrzymi odpowiedzieli przygotowaną na ten dzień piosenką bądź okrzykiem. Później nastąpił szczególny moment: nasze twarze spotkały się z ziemią, po której tego dnia stąpały kroki wielu tysięcy pątników. To niezapomniana chwila. Z oczu wielu pielgrzymów płynęły łzy wzruszenia i szczęścia. I to nie dziwi.

W ciszy i skupieniu udaliśmy się do kaplicy, gdzie czekała na nas najcudowniejsza z Matek. Na tę chwilę czekaliśmy przez wszystkie dni pielgrzymki. Patrząc głęboko w Jej zatroskane oczy, złożyliśmy przed Jej Obliczem cały trud naszego pielgrzymowania. To było spotkanie pełne matczynej miłości i ufności dziecka, które przyniosło trud i zmęczenie, radość i wdzięczność, przebłaganie i prośbę. Krótko mówiąc: mnogość intencji.

Podsumowaniem pielgrzymki była uroczysta Msza święta o godz. 13.00. Przewodniczył jej Metropolita Warszawski, Jego Eminencja Ksiądz Kardynał Kazimierz Nycz, homilię wygłosił Ksiądz Arcybiskup Stanisław Budzik, Metropolita Lubelski. Wśród celebransów byli: Pasterz naszej diecezji oraz wszyscy duszpasterze towarzyszący pątnikom w drodze na Jasną Górę.

Oficjalnie nasza pielgrzymka piesza dobiegła końca, ale umocnieni przez Ducha Świętego powracamy do naszych codziennych spraw, domów rodzinnych, miejsc pracy i wspólnot parafialnych.

Prowadź nas Duchu Święty, byśmy za rok mogli spotkać się na szlaku 37. Pieszej Pielgrzymki Zamojsko – Lubaczowskiej.

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.